Cookies de navigare nu pot fi dezactivate, iar cookies de analiza a traficului sunt inactive, dar pot fi activate prin click pe Accept | Detalii

(oricand puteti renunta la acceptul dat)

0
Back To Top
Subcategorii
Biblia sau Sfânta Scriptură Sfânta Tradiţie Ascetica şi mistica ortodoxă Liturgică şi pastorală Biserica şi lumea Apologetică. Erezii. Religii Dicţionare. Cugetări. Simboluri ACASĂ. Grădina. TIMPUL LIBER Cărți și jocuri pentru COPII ISTORIE-Politică-Sociologie AFACERI. Dezvoltare personală.Drept EDUCAȚIE. Cultură. Ştiinţă. Artă Idei de CADOURI Diverse
Descarca oferte:
Oferta completă PDF | XLS
Ed.Agaton (-0%) PDF

BNR:1 EUR=4.7228 LEI   1 USD=4.1899 LEI



Cod HTML




 

Cuprins si Rasfoire
Autor: Jacques Ellul

Editura Sens
Categorie: Lumea AZI (globalizare+nihilism) (H4)
2017
332 pagini
14x21
325 grame
ISBN: 9786069436462
Cod produs: 75829
Stoc limitat
PRET: 38 RON

Vandut de Agaton.ro


Prezentare ¤ Metamorfoza burghezului:


Dupa disparitia burgheziei ca clasa, societatea burgheza iese triumfatoare pretutindeni, astazi in URSS, iar maine in China sau in Algeria. Burghezul este un om puternic, rational si grotesc. El ne-a lasat  mostenire o lume a puterii, a ratiunii si a grotescului. In care, paradoxal, „ideologia fericirii" este urmata de,,ideologia neantului". - Jacques Ellul

Reflectia despre om si lume, pe care Jacques Ellul o aprofundeaza de la o carte la alta, este una dintre cele mai necrutatoare, desitonul plin de vivacitate, vigoarea si verva lor ne-ar putea insela; ea apartine omului viu, protestantului care certifica moartea lui Dumnezeu, a limbajului si, in cele din urma, a omului. - Yves Florenne

 

Jacques Ellul (1912-1994) a fost una dintre personalităţile cele mai provocatoare ale vieţii culturale franceze din a doua jumătate a secolului XX. Personaj proteic, ca şi burghezul" căruia a vrut să-i surprindă personalitatea complexă şi contradictorie, Ellul a refuzat cu obstinaţie "specializarea", a fost simultan teolog, filosof, sociolog, istoric al instituţiilor, profesor de istorie a dreptului, realizând o operă de o mare originalitate, adeseori contestatară, concretizată în peste şaizeci de cărţi. Şi pentru că până la urmă şi nonconformistul Ellul trebuia să poarte o etichetă, a fost catalogat drept un „anarhist creştin”: formulă valabilă cel puţin în măsura în care fenomenologul burghezului/burgheziei a repudiat constant orice înregimentare.

Convertit la 18 ani la protestantism, de-a lungul timpului a devenit un critic al crestinismului, considerând că odată cu instituţionalizarea sa prin Edictul de la Milan (313), acesta a fost deturnat de la sensul său iniţial, transformându-se într-un complice al puterii politice şi în cele din urmă într-un „trădător al lui Hristos”.

Cititor avizat al lui Marx (şi chiar considerat de unii marxist), Ellul a sfârşit prin a se ridica împotriva marxismului, pe care l-a considerat o simplă ideologie, fosilizată ca toate ideologiile.

A fost un critic al comunismului, dar şi al societăţii capitaliste. A consacrat pagini importante alienării, tehnologiei, propagandei, dar - după propria lui mărturisire - ideea care l-a preocupat cel mai mult a fost aceea de libertate: „Nimic din ce am făcut, trăit sau gândit nu poate fi înţeles decât dacă se raportează la libertate”.

Printre cele mai importante lucrări ale sale se numără: Tehnica sau miza secolului, Iluzia politică, Propagandele, Etica libertăţii, Istoria instituţiilor.

În Metamorfoza burghezului (1967) Ellul priveşte burghezia mai mult ca pe o categorie ontologică decât socială, caracterizată printr-o uriaşă capacitate de asimilare, graţie căreia a reuşit să-şi neutralizeze toţi contestatarii (creştinismul, ideologia de stânga, arta) şi să-şi imprime caracteristicile societăţii actuale, care este în totalitate burgheză, deşi burghezia în calitate de clasă a dispărut. Burghezul, creatorul unei lumi nihilocentrice este - consideră finalmente Ellul - unul dintre aspectele esenţiale ale omului, este poate chiar omul însuşi, iar concluzia cărţii sale nu este câtuşi de puţin liniştitoare: „poate că, odată cu instaurarea acestui centru negativ, a nimicului dat ca centru, cu instalarea în vid, burghezul a răspuns unei dorinţe inconştiente a omului, unei pasiuni a propriei lui dispariţii. Această mişcare lentă, prin care omul s-a substituit progresiv cu lucruri care înfăptuiesc ceea ce altădată exprima fragmente din personalitatea lui, acest proces constant de invenţie care a făcut ca ansamblul activităţii umane să se spargă în operaţiuni multiple, disociate, dezintegrate, prin care omul se amputează de fiecare dată de o putere şi de un miracol, acest calcul minuţios care dă naştere unui obiect care satisface pe deplin omul exact în momentul când îl elimină, toate acestea poate că nu exprimă decât strădania omului de a se elimina pe el însuşi. Poate că, în cele din urmă, omul este bântuit de o pasiune a morţii şi nu doreşte în secret decât să se împlinească prin propria lui negaţie. Suicid mai profund, mai subtil, mai exigent decât barbituricul personal sau bomba H. colectivă.”

Cuprins si Rasfoire
Cele mai noi produse din aceeasi categorie
¤ Marionete ale destinului
Preţ:
25 Ron
Vandut de
Agaton.ro
¤ Era zgomotului
Preţ:
24 Ron
Vandut de
Agaton.ro
mobilpay visa si mastercard visa mastercard PayPal Logo

www.agaton.ro