Viziunea mea despre viitor nu mai este cea a unor oameni care dau examene si parcurg perioada de certificare de la liceu la universitate, ci aceea a unor persoane individuale care trec de la un anumit stadiu de independenta la altul mai inalt, cu ajutorul propriei activitati, prin propriul lor efort de vointa, ceea ce constituie evolutia interna a individului.
Maria Montessori
...nu putem sa apreciem fiinta umana raportandu-ne doar la maturitate, ci trebuie sa o luam in considerare inca din perioada ei de formare. Daca ne dorim sa intelegem adultul din fata noastra, trebuie mai intai sa cautam sa intelegem copilul. A separa diferitele perioade ale vietii este absolut absurd. Adultul este rezultatul copilului. Fiecare adult reprezinta implinirea unui copil care a crescut.
Maria Montessori
Cuprins
Nivelurile succesive ale educatiei
Metamorfozele
Caracteristicile morale ale copilului de la sapte la doisprezece ani
Nevoile copilului intre sapte si doisprezece ani
Trecere spre nivelul abstract - rolul imaginatiei sau "iesirea in natura", cheia spre cultura
Apa
Cateva experimente de chimie
Carbonul in natura
Cateva notiuni de chimie anorganica
Cateva notiuni de chimie anorganica
Concluzie
Anexa A: Erdkinder
Anexa B: Planuri de studii si de lucru
Anexa C: Functiile universitatii