Există o conexiune între muzică și moralitate, între muzică și spiritualitate? Conceptul de “muzică revelată” nu este luat în considerare în prezent. Iubitorii muzicii știu însă bine faptul că unii mari compozitori precum Georg Frederick Händel, Robert Schumann sau Igor Stravinsky au afirmat că muzica lor a fost inspirată din tărâmuri astrale.
Robert Schumann a afirmat că muzica i-a fost dictată de îngeri, Händel a simțit că al său MESIAH, una dintre cele mai mărețe piese muzicale compuse vreodată i-a fost inspirată de Sus. În timpul compoziției sale, el a simțit cum i se deschid porțile cerului și a fost capabil să vadă și să audă cealaltă lume, a ființelor divine supra fizice. Așa cum declara mai târziu: “Cred că am văzut tot Raiul înaintea mea și pe însuși Marele Dumnezeu”. S-a reținut faptul că experiența scrierii compoziției l-a mișcat atât de mult încât a izbucnit în lacrimi.
Amintim şi misterioasele cuvinte ale lui Stravinsky privind “Ritualul Primăverii”: “Am auzit și am scris ce am auzit. Am fost vasul prin care Sacrul Primăverii a trecut.” Chiar şi un compozitor modern, Vangelis, spunea despre tehnica sa de a crea muzica sa pre-programată pe computer: “Eu funcționez ca un canal prin care muzica apare.”
Cartea (în ediție bilingvă) este axată pe prezentarea celor 7 chackre, pe de o parte ca niște canale prin care compozitorii sunt inspirați și, pe de altă parte, ca niște centre de energie ce pot fi activate de un anumit tip de muzică.
Muzicienii yoghini indieni consideră că prin purificarea și expansiunea chakrei `anahata` ei pot scoate la iveală muzica divinității. Așa cum denotă și numele, chakra `anahata` este considerată punctul de ancorare al Cuvântul lui Dumnezeu în interiorul omului.
Cuprins
Imnele Raiului. Dinamica transcendentală a structurilor musicale / 3
Introducere / 5
Analiza Literaturii / 7
Metode de analiză muzicală / 32
Rezultate / 33
Muzica activează chakrele / 39
Discuţie / 47
Concluzii / 48
Bibliografie / 49
Table of contents
Transcendental dynamic of enesco’s compositions / 52
Introduction / 54
Review of literature / 56
Methods / 77
Results / 78
Music activates the chakras / 83
Discussion / 91
Conclusions / 92
The bibliofraphy / 93