Cookies de analiza a traficului  Accept | (oricand puteti renunta la acceptul dat) Detalii
0
Back To Top
click aici:  REDUCERI 10-24%
01 Ianuarie - 15 Ianuarie 2025
(reduceri pe Autori, pe Edituri și pe Categorii)

 
​Comenzi peste 200 lei > transport gratuit
   Comenzi peste 350 lei > reducere 15%
0
Subcategorii
Biblia sau Sfânta Scriptură Credința Ortodoxă Ascetica şi mistica ortodoxă Liturgică. Pastorală. Locuri sfinte Biserica şi lumea ISTORIE - Politică - Sociologie Cărți pentru COPII Minte sănătoasă în corp sănătos Timpul liber (turism, literatură) EDUCAȚIE. Ştiinţă. Afaceri. SENSUL VIEȚII Idei de CADOURI (reduceri 10-24%) Diverse
Descarca oferte:
Oferta cărți PDF (alfabetic)
Oferte XLS (pe categorii): Cărți / Ob.bis.
Oferta Ed.Agaton: XLS

BNR:1 EUR=4.9728 LEI   1 USD=4.8266 LEI

 

 

 

 

 

Unitate, Cincizecime, Biserica - Argumentul teologic al unitatii in identitate


Un Domn, o Credinta, un Botez (*****)
Cuprins si Rasfoire
Autor: Doru Nastasa

Editura Agaton - Ortopraxia
Categorie: Apologetică. Convertiri la Ortodoxie (E3) (E3)
Anul 2022
228 pagini
15x23 cm, cartonată
480 grame
ISBN (cod bare): 9786068933740
Cod produs: 2248
Stoc limitat
PRET: 34 RON



Prezentare Unitate, Cincizecime, Biserica - Argumentul teologic al unitatii in identitate:


Cartonată
„Comuniunea de credință, mărturie a vieții în Hristos și însușire fundamentală a Bisericii” [1]
Episcop Ieronim Sinaitul
 
Eclesiologia trebuie să arate cum este legătura între divinitate și umanitate, cum este acest „Ca toți să fie una” în alcătuirea lui. Volumul își propune să fie o eclesiologie a unității creștine, arătând raporturile fundamentale în care eclesiologia trebuie discutată, arătând cum unitatea creștină trebuie împlinită în mod autentic, în Ortodoxie. Este o soluție a problemei (inter)comuniunii, a unității creștine, într-o teologie a identității, a atributelor credinței, a axiologiei eclesiologice, în Ortodoxie.
Volumul este fundamentat în trei idei mari:
  • că există un set de atribute ale credinței pe care trebuie să le explicăm precis, pentru a arăta cum trebuie să fie credința pentru a avea comuniune,
  • că există o raportare între divinitate și umanitate, în care identitatea este un raport și o definire a omului prin Dumnezeu, ce trebuie precis conturată, și
  • că există un cadru existențial menționat de divinitate, care alcătuiește o axiologie eclesiologică, un cadru precis existențial de care discutăm în principal în eclesiologie.
Aceste idei principale sunt folosite pentru a argumenta cum discutăm despre unitatea creștină raportat la credință, identitate și axiologia eclesiologică. Dorește să explice cum abordăm și legăm noțiunile de comunitate, comuniune, unitate, credință, în Ortodoxie, pentru a aduce claritate și înțelegere universală, pentru întregul creștinism.
Ortodoxia are de fapt deja suportul teologic de a răspunde corect la întrebarea eclesiologiei legată de raportul între comuniune, unitate și identitate. Ortodoxia a răspuns deja la întrebarea legată de identitate în altă formă, istoric, și e nevoie doar să fie recapitulată altfel, astăzi, în contextul discuției despre identitate și comuniune. Din punctul meu de vedere nu se poate face o teologie universală fără aceste componente necesare unei eclesiologii și acestea sunt cele care vor clarifica, de fapt, răspunsul pe care îl căutăm la întrebarea Cum este comuniunea activă?
Doru Nastasă, București, 2022

[1] Episcop Ieronim Sinaitul, Comuniunea de credință mărturie a vieții în Hristos și însușire fundamentală a Bisericii – florilegiu patristic, Editura BASILICA, București, 2019,  p. 147.

 
CUPRINS
Cuvânt înainte  7
Introducere       9
 
I.             Coordonate eclesiologice ale unității creștine  21
1.            Contextul discuției despre identitate în creștinism           21
2.            Atributele credinței izvorâte din unitate               31
3.            Axiologia eclesiologică, cadru al împlinirii unității              38
4.            Identitatea personală în creștinism         64
5.            Actul universal al mântuirii umanității. Cuprinderea acestuia într-o identitate universală a mântuirii        92
6.            Actul întemeierii Unității-Întregului. Cincizecimea, deschidere a veșniciei pentru umanitate, temelie și întemeiere a unității       116
7.            Actul ființării în Unitate-Întreg. Eclesiologia Unității-Întregului   121
 
II.            Unitatea creștină în Identitatea Unică, Ortodoxă            135
1.            Identitatea în confesiuni              135
Unitate în identitate. Unitate în identitatea unică a lui Hristos    135
Identitatea în confesiuni              136
Diversitate și unicitate   149
Criza de identitate din Ortodoxie             157
Sensul adevărului, comuniunea-unitatea             159
Botezul este făcut într-o identitate. Iconomie și identitate. Raportul între Biserică și ce este în afara Bisericii        171
Unicitatea identității      187
„Dreapta credință” și „Identitatea unică în adevăr”         194
Sfântul Iustin Popovici și problema poziționării față de identitatea unică a Bisericii           198
2.            Dialogul intercreștin al unicității identității. Ortodoxia împlinește argumentul unicității identității. Ortodoxia este unitatea creștină, este purtătoarea de unitate         205
3.            Unitatea creștină în Identitatea Unică, în Ortodoxie        211
III.          Sinodul Unității Creștine în Ortodoxie  221
Bibliografie         225

 

Cuprins si Rasfoire
Cele mai noi produse din aceeasi categorie
mobilpay visa si mastercard visa mastercard edenred

www.agaton.ro


ANPC-SAL ANPC-SOL